•
I kampen om besökare från sökmotorernas resultatsidor så finns det en sak som nämns alltför sällan. Anledningen till att folk över huvud taget söker. Egentligen finns det bara två anledningar, men dessa två är väldigt olika varandra: Sökningar efter information om en vara, tjänst eller företeelse Sökningar efter ställen där man kan köpa eller…
•
PricewaterhouseCoopers och World Advertising Research Centre har sammanställt en rapport åt den brittiska webbmarknadsföringsorganisationen Internet Advertising Bureau (IAB) som innehåller en hel del väldigt intressanta siffror. Enligt rapporten har webbannonseringen har i Storbritannien ökat med mer än 40 % under det första halvåret 2006 till knappt 1 miljard pund. En fantastisk tillväxt, som om…
•
Affiliatenätverket TradeDoubler meddelade nu under kvällen att Lotteriinspektionen i en skrivelse har tvingat dem att stänga ner det affiliateprogram som Unibet har haft. Bäste affiliate, Efter en skrivelse från Lotteriinspektionen väljer TradeDoubler Sweden AB att avsluta sitt samarbete med Unibet. Programmet kommer därför att stängs ner den 22 september 2006. Vi beklagar det inträffande…
•
Affiliate-nätverket TradeDoubler, som är ett av Europas största nätverk för resultatbaserad marknadsföring och hantering av onlinerelationer håller nu på och implementerar ett system för att kunna hangera kontextuell annonsering enligt samma princip som Googles AdSense-annonser. TradeDoubler har nyligen köpt det lilla svenska företaget Advertigo AB, som har utvecklat funktion och teknik för att lära…