•
Det senaste lanserade jobbet är en ny webbplats åt vår systerbyrå reklambyrån Odd Scouts
•
Denna vecka har vi lanserat en ny webbkampanj för tidningen Computer Sweden. Aktiviteten består av två delar, en landningssida med prenumerationserbjudande kopplad till banners. Formen är anpassad till kommunikation som sker i övriga media, framför allt DR. Den andra delen är en jubileumstävling med anledning av att Computer Sweden fyller 25 år. Man kan…
•
”I Internet[-klassen] så är effekten faktiskt samma sak som hur kreativ den är, hur många som velat ta del av den. Att vi skapar tid är inte en floskel, man måste därför ta hänsyn till interaktionen”, säger Gustav Martner apropå att Sverige tog storslam i Cyber-klassen i Cannes igår. Ã…tta svenska lejon blev utdelningen.…
•
Word of mouth-kommunikation är självklart ett område som är mycket intressant att följa. Fenomenet i sig har alltid funnits men framför allt har utvecklingen av webben, med etablerade bloggare som opinionsbildare, forum etc, ju gjort att informell varumärkespåverkan har ökat rejält. Fredrik på Bisonblogg refererade i förra veckan till Ben McConnell och Jackie Huba…
•
SR presenterade i veckan ett förslag som ska dras i styrelsen, som innebär att de kommer satsa ytterligare på webbaserade sändningar som t ex poddradio. Det är ju bra men varför är det bara media som förstår vidden av distribuerade sändningar? Det är dags för företag även utanför traditionell media att se möjligheterna att…